۰

کل اخبار / نماز جمعه

خطیب جمعه سامان: تحمیل‌کنندگان برجام از مردم و رهبری عذرخواهی کنند

دسامبر 9, 2016 در 13:52 توسط

امام جمعه شهرستان سامان گفت: تحمیل‌کنندگان برجام از مردم و رهبری عذرخواهی کنند.

Malekpoor Shahraki

به گزارش خبرنگار سامانِ بـرتـر، حجت‌الاسلام والمسلمین محسن ملکپور ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان سامان که در مسجد جامع این شهر برگزار شد با تبریک به مناسبت نهم ربیع الاول آغاز امامت امام زمان (عج) اظهار کرد: امت اسلامی باید با موضوع مهدویت پیوند برقرار کند، چرا که این از اصول اعتقادی بارز اسلامی است.

امام جمعه سامان با اشاره به اینکه اهل تسنن هم از معتقدان سرسخت مهدویت هستند و بحث مهدویت صرفاً بحث شیعی نیست، تصریح کرد: روایت است هر کس که بمیرد و امام زمان خودش را نشناسد به مرگ جاهلیت مرده است.

وی با اشاره به اینکه برجام وارد فاز جدیدی شده است، بیان کرد: همان‌طور که خیلی از دلواپسان پیش‌بینی کرده بودند دشمن بدعهدی خود را ثابت و تمدید 10 ساله تحریم‌ها را تصویب کرد.

حجت الاسلام ملکپور با اشاره به اینکه این حرکت آمریکا چهره پلید استکبار را نشان داد، افزود: این اتفاق تجربه و عبرتی دیگر برای ملت بزرگ ایران به ویژه مسؤولان و دولتمردان از هر سلیقه و گرایش سیاسی است که امیدواریم این عبرت در تقویت بنیه و ریشه‌های انسجام ملی به کار بیاید.

وی با اشاره به اینکه بعد از فتنه سال 88 جریان‌های سیاسی یک رویکرد انفعالی و اعتماد به بیگانگان توسط برخی از خواص را مطرح کردند، خاطرنشان کرد: هرچه مقام معظم رهبری تذکر دادند، تاریخ را یادآوری کردند و صدها مثال زدند، برخی بهانه تراشی کردند.

خطیب جمعه سامان با اشاره به اینکه مردم، کوچک و بزرگ، باسواد و بی‌سواد همه جزئیات این برجام را پیگیری می‌کردند، افزود: آنهایی که خیلی با عجله برجام را در 20 دقیقه تصویب کردند و با عجله تمام تعهدات خود را انجام و قلب رآکتور هسته‌ای را پر از بتن کردند، همه این‌ها را مردم رصد می‌کردند.

حجت الاسلام ملکپور افزود: برای مردم جای تعجب دارد که مُسببان و تحمیل‌کنندگان برجام حالا که دیدند چیزی در آن نیست به جای اینکه مسؤولیت آن را بپذیرند و از رهبری و مردم به خاطر اشتباهشان عذرخواهی کنند از زیر مسؤولیت آن شانه خالی می‌کنند.

وی ادامه داد: در روز دانشجو برخی بیان کردند که ما در مسئله برجام با مقام معظم رهبری مشورت کردیم و عین دستورات ایشان را انجام دادیم و این برای مردم پذیرفتنی نیست.

امام جمعه شهرستان سامان با اشاره به اینکه الان هشدارها و پیش‌بینی‌های مقام معظم رهبری در مورد بی‌اعتماد بودن و بدعهدی‌های شیطان بزرگ اثبات شده است، افزود: همه شخصیت‌های نظام به ویژه سران سه قوه و حتی مسؤولان دستگاه دیپلماسی و امنیتی بر این اذعان دارند که تمدید قانون ظالمانه داماتو تحت هر شرایطی نقض قطعی برجام است.

حجت الاسلام ملکپور خاطر نشان کرد: اکنون فرصت ارزشمندی برای تقویت انسجام ملی و همگرایی همه دلدادگان واقعی نظام اسلامی به وجود آمده است تا در مقابله با اقدامات خصمانه دشمنان انقلاب پاسخی قاطع و مقتدرانه و البته در نهایت هوشمندی بدهند و این کمترین انتظاری است که توده مردم شریف ایران از مسؤولان امر داشته و دارند.

انتهای پیام/

 

دیدگاهتان را بنویسید

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *